شنبه ۲۵ فروردین ۰۳

طبیعت کلاردشت ؛ روستاهای بهشتی دور از دریا

۸۷۷ بازديد
راستش از نظرم اگر قصد سر زدن به طبیعت کلاردشت را دارید به هیچ عنوان نباید روستای رودبارک را از دست بدهید. این روستا طبیعتی فوق العاده دارد که کم از مازیچالِ توریستی نیست. کوهستانی است و مناظر چشم نوازی دارد که همه فصول زیباست.
طبیعت کلاردشت

طبیعت زیبا و چشم انداز های به یادماندنی شمال کشور را در سفر هایمان نمی‌توانیم نادیده بگیریم. هوای بسیار خنک و مطبوع این مناطق مخصوصاً آن ها که فاصله دورتری از دریا دارند هوایشان رطوبت زیادی ندارد و بسیار دل انگیز است. جایی مثل کلاردشت در 48 کیلومتری شهر چالوس در استان مازندران. طبیعت کلاردشت آنقدر مناظر حیرت انگیز برایمان دارد آنقدر دیدنی و دوستداشتنی‌است که نمی‌توانید در هیچ فصلی از سال از رفتن به آن صرف نظر کنید. در صفحه گردشگری مان امروز به روستاهایی دل انگیز از کلاردشت سر می‌زنیم. اگر شما هم از آن دست افراد عاشق سفر در فصول خنک سال هستید حتماً با مجله دلتا همراه شوید.

کلاردشت کجاست؟

کلاردشت دشتی بر فراز کوه است. با شهری خرم. با وسعت 1509 کیلومتر. میان دره‌ای گسترده. با ییلاق ها و روستاهای زیاد. دیدنی تر از آنچه فکرش را بکنید. امکانات رفاهی هم دارد. اقامت به خوبی در آن میسر است. طبیعت کلاردشت زیبایی هایی بی‌نظیر دارد و هوایش بسیار مطبوع است.

روستاهای خوش آب و هوا و سرسبز کلاردشت مقصد بسیاری گردشگران است. نه آنکه فقط سر بزنند و از کنارش رد شوند. این روستا ها هر کدام به تنهایی مقصدی خاص برای گردشگری هستند و میزبان میهمانان چند روزه.

روستاهای کلاردشت

در میان دشت ها و دامنه کوه ها، در طبیعتی دل انگیز روستاهای کلاردشت جا خوش کرده اند. مکان هایی خوش آب و هوا و فرح بخش که در این فصل زیبایی شان دو چندان شده و گرمای شب های سردش با جمع مسافران بسیار فرح بخش است. لحظات خوشی که فراموش نشدنی هستند و  عکس هایی که برای قاب خاطراتمان ثبت می‌کنیم بسیار.

روستاهای کلاردشت

  • روستای مازیچال کلاردشت

    مازیچال یکی از ییلاق های بسیار دیدنی و مشهور در این بهشت خرم است. به قدری دوستداشتنی و دیدنی است که نمی‌توان از کنارش به راحتی گذشت. در مطلب “مازیچال کلاردشت کجاست” حسابی با آن آشنا شوید. در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا با چشم اندازی از جنگل های سرسبز در میان دریایی از ابر شناور است. زمستان های سرد، طبیعت درخشانی دارد و تابستان هایش تابلوی نقاشی است. یک بار دیگر هم در همین مجله گفتیم: “مازیچال ؛ آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری.” تمام.

    می‌توانید از کلبه های روستایی، حیوانات اهلی و وحشی، دشت سرسبز، کوهستان و… دیدن کنید و تا دلتان می‌خواهد عکس های شگفت انگیز همراهتان بیاورید.

    چطور به مازیچال کلاردشت برویم؟

    باید به کرد محله برسید و پس از آن از اهالی روستا راه رسیدن به مازیچال را بپرسید. به این صورت که بعد از میدان بزرگ کلاردشت و طی 2 کیلومتر از جاده عبا‌س‌ آباد به کردمحله خواهید رسید.

مازیچال کلاردشت

  • طویدره

    طویدره نیز یکی از دیدنی ترین روستاهای کلارشت است. در 6 کیلومتری شهر کلاردشت قرار دارد و امکانات اقامتی بوم گردی خوبی دارد. مردمش بسیار مهربان هستند و غذاهای محلی اش بسیار خوشمزه. از یک سو به جاده جنگلی می‌پیوندد و از سویی دیگر به مازیچال دوستداشتنی.

    قله علم کوه از این روستا قابل دسترسی است و جنگل های انبوه هم از سوی دیگر. نمی‌شود اینجا باشید و حوصله‌تان سر برود. نمی‌شود اینجا سفر کنید و خاطره اش از یادتان برود. چون اگر زمان برگزاری جشن ها و بازی های محلی به اینجا برسید کلی یادگاری با خود خواهید برد.

    چطور به طویدره کلاردشت برویم؟

    همان مسیر مازیچال را در پیش بگیرید یعنی از میدان کلاردشت به سمت کردمحله برانید و از خروجی روستای طویدره کلاردشت وارد شوید.

روستای طویدره کلاردشت

  • مکارود

    مراتع وسیع و مکان های مناسب کمپ زنی در طبیعت کلاردشت همینجا در روستای مکارود است. مکارود کلاردشت کمی آن طرف تر از طویدره قرار دارد.  فاصله اش تا کلاردشت حدود 10 کیلومتر است. در دامنه جنگل عباس آباد. روستایی بکر و دست نخورده که وقتی قدم به آن می‌گذاری گویا در دنیای دیگری هستی.

    جنگل و رودخانه ای که از آن می گذرد به خوبی طبیعت کلاردشت را به نمایش می‌گذارد. گردشگران بسیاری برای کمپینگ چه در جنگل و چه در مرتع به اینجا می‌آیند و خاطرات خوشی را برای خود ثبت می‌کنند.

    چطور به مکارود کلاردشت برویم؟
    مسیر مازیچال را پیش بگیرید، به سمت کردمحله بروید و از آنجا با تابلوهای راهنما به مکارود برسید.

مکارود کلاردشت

  • اجابیت

    روستای اجابیت جاده ای جنگلی دارد که بی نظیر است. در 2 کیلومتری شهر کلاردشت قرار گرفته در دامنه ارتفاعات. اُجابِیت از خاندان علیجانی بود و نام این روستا منصوب به وی است.

    کاخ اجابیت در این روستا معروف است. در کنار طبیعت کلاردشت نقطه خوبی برای گردشگری به حساب می‌آید.  این کاخ تزیینات گچ بری زیبایی دارد و سنگ و نقوش آن سوژه عکاسی است. اما علت اصلی شهرت آن کشف تعدادی ظروف زرین و مفرغین و سفالین از زیر این کاخ است.

    چطور به اجابیت کلاردشت برویم؟

    باید از کلاردشت وارد خیابان پاسداران شده و سپس خیابان اجابیت را بیابید و تا انتها برانید.

اجابیت کلاردشت

  • لاهو

    یکی از دیدنی های تاریخی کلاردشت در روستای لاهو واقع شده. تپه باستانی کلار. اینجا به بهشت کاوشگران معروف است. نام لاهو در تاریخ ایران ثبت است؛ چرا که اولین مدرسه نوین در آن ساخته شد درسال 1301 خورشیدی.

    وجود تپه کلار در این روستا و کشف شدن یک نقش برجسته در آن، پای گردشگران را به اینجا باز کرد و قدمت آن را به 800 سال پیش از میلاد کشاند.

    چطور به روستای لاهو کلاردشت برویم؟

    برای رسیدن به لاهو باید از مسیر حسن کیف – مرزن‌آباد به شرق برانید تا خروجی لاهو را بیابید.

روستای لاهو کلاردشت

  • کردیچال
    اصلاً نمی‌شود نام کردیچال بیاید و جنگل نوردان گوش های‌شان تیز نشود. بخش اعظم طبیعت کلاردشت همین جاست. در فاصله کوتاهی از کلاردشت. جایی که می‌گویند اولین بانک روستایی قبل از انقلاب در آنجا تاسیس شده است. با اینکه کردیچال دومین محله قدیمی منطقه است اما همچنان هم جاهای دیدنی بکری دارد که بسیاری طبیعت گردان هنوز پایشان به آنجا نرسیده است.چطور به کردیچال کلاردشت برویم؟به راحتی می‌توانید از جاده مرزن آباد-کلاردشت وارد خروجی کردیچال شده و به آنجا برسید.

کردیچال کلاردشت

  • رودبارک

     

    راستش از نظرم اگر قصد سر زدن به طبیعت کلاردشت را دارید به هیچ عنوان نباید روستای رودبارک را از دست بدهید. این روستا طبیعتی فوق العاده دارد که کم از مازیچالِ توریستی نیست. کوهستانی است و مناظر چشم نوازی را در خود جای داده که همه فصول زیباست.

    اگر قبلاً تجربه رفتن به علم کوه را دارید حتماً رودبارک را می‌شناسید. حتماً هم از یخچال های طبیعی آنجا نیز باخبرید. رودخانه پرخروش سردآبرود را هم دیده‌اید. از آبشار آکاپل دیدن کرده و می‌دانید پرورش ماهی قزل‌آلا در آب شیرین در این روستا انجام می‌شود.

    چطور به روستای رودبارک کلاردشت برویم؟
    به کلاردشت بروید و خیابان پاسداران را وارد شوید. حالا روستای رودبارک را خواهید یافت.

رودبارک کلاردشت

روان درمانی و راه های درمان افسردگی چیست ؟

چند روش موثر برای درمان افسردگی وجود دارد. روان ‌درمانی یکی از این روش‌ها است که هدف از آن اصلاح افکار و باورهایی است که ب­صورت ناخودآگاه زمینه‌­ بروز افسردگی شده است.

راه های درمان افسردگی در صدد ارائه‌­ی روش­‌هایی برای کنار آمدن با استرس، تجویز دارو برای تسکین علائم، مانند فکر به خودکشی، یا تسهیل روش­‌های روان درمانی (نورومدولاسیون) است که در آن به­ منظور بازگرداندن ارتباط موثر بین قسمت­‌های کلیدی مغز، اعصاب بصورت مستقیم تحریک می­‌شوند.

به­ علاوه، افراد می­‌توانند با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی، از رژیم غذایی و ورزش ساده گرفته تا ملحق شدن به گروه سرود و تمرین مدیتیشن، به درمان افسردگی و رفع افسردگی شدید کمک کنند.

مطالعه کامل مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.