جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

شرایط تور اروپا چیست؟ چه مدارکی برای ویزای شینگن لازم است؟

۶۶۲ بازديد
هیچ آژانسی تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند به شما تضمین دهد که ویزای شما حتماً صادر خواهد شد. زیرا تمام مراحل صدور ویزا فقط توسط سفارت انجام می‌پذیرد.  در نتیجه «تور تضمینی اروپا» «ویزای شینگن تضمینی» « اخذ تضمینی ویزای شما» کلاً نامعتبر است.
شرایط تور اروپا

از آنجا که جشن کریسمس نزدیک است و ممکن است بخواهید به یکی از کشورهای اروپایی سفر کرده؛ و از سوی دیگر برای رزرو تور گردشگری خود در ایام نوروز باید از اواخر پاییز اقدام کنید، پس زمان را مناسب دیدیم تا راجع به شرایط تور اروپا ، نحوه اخذ ویزای شینگن و سوالات متداول شما مطلبی منتشر کنیم. در این صورت شما هم به عالی ترین شکل می‌توانید شرایط مناسب خود را فراهم کرده و به یک سفر دلپذیر در بهترین تعطیلات سال بروید. با مجله دلتا همراه باشید.

شرایط تور اروپا

به علت مراحل سخت دریافت ویزای شینگن و سفر به کشور های اروپایی، اکثر مسافران تعطیلات خود را معمولاً با سفر به کشور‌هایی نظیر دبی، ترکیه و کشور‌های جنوب شرق آسیا به پایان می‌برند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند با تور سفر کنند و این مراحل را به عهده آژانس برگزار کننده تور بسپارند. اما خوب است قبل از هر اقدامی پیش از اخذ ویزا، درباره شرایط تور اروپا و دریافت ویزای شینگن این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مدارک لازم برای شینگن اروپا

  • ویزای شینگن چیست؟

سایت معتبر ویکی پدیا شینگن را اینگونه معنی می‌کند: به قوانینی گفته می‌شود که توسط اتحادیه اروپا تعیین و در حوزه شینگن و دیگر اعضای اتحادیه اروپا اعمال می‎شود. منطقه شینگن ۲۶ کشور را شامل می‌شود. ( ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و چهار کشور غیر عضو ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ و سوئیس می‌شود.) این قوانین می‌گوید اگر فردی غیر اروپایی بخواهد به این کشور ها وارد شود باید این نوع ویزا را دریافت کند. کشورهای بلغارستان، کرواسی، قبرس و رومانی هنوز عضو شینگن نیستند، اما قوانین ویزای آن ها بر اساس قوانین ویزای شینگن است. ویزای عادی شینگن به چهار نوع C, B، A و D تقسیم می‌شود که بستگی اهداف سفر شما دارد.

اخذ ویزای شینگن برای اروپا

  • مدارک لازم برای ویزای شینگن کدام است؟

    شرایط تور اروپا در کشور‌هایی که جزو اتحادیه هستند، نسبت به اهداف خود در حوزه گردشگری، متفاوت است. بعضی کشورها مانند پرتغال در حال حاضر خدمات کنسولی در ایران ندارند و بعضی کشور‌ها نظیر اسپانیا، برای اعطای ویزای توریستی سخت‌ گیری‌ های بیشتری دارند؛ اما با دریافت ویزای شینگن از هرکدام از کشور‌ها، می‌توانید به سایر کشور‌های حوزه شینگن هم سفر کنید.
    در این مورد این نکته را بدانید که: ورود شما باید به کشور صادر کننده ویزا باشد و اقامت شما در هر کشور‌‌ دیگر، نباید بیشتر از اقامت در کشور صادر کننده ویزا باشد.

  • مدارک مورد نیاز:
  • اصل و کپی گذرنامه
  • عکس
  • شناسنامه و اصل و ترجمه مدارک شغلی
  • اصل گواهی حساب بانکی
  • کارکرد حساب جاری و گواهی تمکن برای سپرده‌های بانکی

اخذ ویزای شینگن

  • آیا سابقه ریجکتی، برای دریافت ویزا مشکل به وجود می ‌آورد؟

    متاسفانه باید بگویم جواب این سوال بله است. شما در صورت وجود سابقه ریجکتی، باید حتماً باید به سفارتی که اقدام کرده‌اید، اعلام کنید. در اینجا پیشنهادی به شما می‌دهم: خوب است حد‌اقل تا دو سال پس از ریجکتی، برای دریافت ویزای مجدد اقدام کنید چرا که احتمال ریجکت مجدد شما در این شرایط بالا خواهد بود.

  • آیا می‌توان تضمین داد که قطعا ویزای شینگن برای شما صادر می‌شود؟

    «ویزای شما حتماً صادر خواهد شد» فقط یک جمله امیدوارانه است که در آژانس های مسافرتی می شنوید اما باید بدانید جواب سوالی که مطرح کردیم، خیر! است. هر چند در این بین، احتمال صدور ویزا برای مسافرین آژانس‌ های مشهور که در نزد سفارت از اعتبار بالا‌تری برخوردار و سال هااست مجری تور اروپا هستند، بیشتر است. اما هیچ آژانسی تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند به شما تضمین دهد که ویزای شما حتماً صادر خواهد شد. زیرا تمام مراحل صدور ویزا فقط توسط سفارت انجام می‌پذیرد. در نتیجه «تور تضمینی اروپا» «ویزای شینگن تضمینی» « اخذ تضمینی ویزای شما» کلاً نامعتبر است. و فقط با توجه به سابقه مسافر و مدارکی که به سفارت ارائه می‌شود، می‌توان احتمالات را در نظر گرفت.

شینگن برای تور اروپا

  • راحت ترین کشور برای ویزای شینگن کدام است؟

    راستش با توجه به شرایط تور اروپا باید بگویم هیچ کدام! در واقع روند اعطای ویزا، به طور کامل وابسته به شرایط سیاسی و اقتصادی یک کشور است. اما، خبر خوش اینکه به طور معمول کشور های ایتالیا، بلژیک و سوئیس، تقریباً کشور هایی هستند که راحت تر از دیگر کشور های شینگن، ویزا اعطا می‌کنند. و از سوی دیگر ، کشور هایی مثل آلمان، فرانسه، اتریش و هلند سخت ترین شرایط را برای ویزای شینگن دارند. همچنین خوب است بدانید با توجه به سیاست‌ های کلی کشور فرانسه و سابقه بالای فعالیت متولیان تورها با این سفارت، به شرط تکمیل بودن مدارک، احتمال صدور ویزای توریستی شما بیشتر از سایر کشور‌های حوزه شینگن خواهد بود. می توانید راجع جاذبه های گردشگری فرانسه و  پاریس مثل برج ایفل و دیزنی لند و مراکز خرید آن در همین مجله مطالبی بخوانید.

مدارک لازم برای تور اروپا

  • ضمانت نامه بانکی برای ویزای شینگن چرا؟

    در ابتدا خوب است بدانید که ضمانت‌ نامه توسط آژانس گردشگری از شما گرفته می‌شود و نزد خودش هم می‌ماند. در اصل جزء مدارکی که باید به سفارت ارائه دهید نیست. اما چرا باید ضمانت نامه بانکی بگذارید با اینکه بارها تبلیغاتی نظیر «خدمات ویزای شینگن بدون نیاز به ضمانت‌نامه» و … را دیده و یا شنیده‌اید؟
    به دلیل اینکه آژانس های مسافرتی با اعتبار خود، این تضمین را به سفارت‌ خانه ها می‌دهد که مسافران پس از اتمام سفر خود حتماً به ایران باز‌می‌گردند. بنابراین موسسات خدمات مسافرتی، با اینکه ممکن است نزد سفارت خانه ها اعتبار بالایی داشته باشند، اما از آنجا که، تضمین بازگشت مسافران را برعهده گرفته اند؛ مدارک کافی جهت بازگشت مسافرین را قبل سفر از گردشگران دریافت می‌کنند.

ضمانت نامه بانکی برای ویزای شینگن

ویزا شنگن چیست؟ مهارت خاصی نیاز دارد؟

قرارداد شینگن (Schengen) نام خود را از دهکده‌ای به همین نام در لوکزامبورگ گرفته است،  جایی که مرز بین کشور آلمان با فرانسه است. در اصل نام صحیح این منطقه شنگن یا در اصطلاح انگلیسی  schengen  است که در بین ما ایرانی ها به شینگن معروف شده است ولی ویزایی که برای این منطقه صادر میشود، ویزای شنگن نام دارد.

شینگن یک قرارداد است که در ۱۴ ژوئن سال ۱۹۸۵ در کشور لوکزامبورگ مابین ۵ کشور( هلند،آلمان،لوکزامبورگ،فرانسه و بلژیک ) امضا شد تا مشکلات رفت و آمد بین مرزی برای ساکنین این کشور ها کم شود. پس از گذشت چندسال کشورهای دیگری همچون ایتالیا ، پرتغال ، و اسپانیا به این قرار داد اضافه شدند و جزوه منطقه شنگن شدند . امروزه 26 کشور عضو معاهده شینگن می باشند.

اشخاصی که ویزای شنگن داشته باشند می توانند بدون دریافت ویزا در این 26 کشور برای مدت‌ زمان و شرایط مشخص وارد شده و تردد نمایند.

کاهش وزن و چربی سوزی، دو مقوله متفاوت

اغلب مردم می گویند که می خواهند وزن کم کنند و “وزن” می تواند شامل چیزهای متفاوتی مثل موارد زیر باشد:

  • چربی
  • ماهیچه
  • آب
  • گلیکوژن
  • مدفوع
  • محتوای معده (یعنی غذایی که خورده ایم)

بنابراین اگر هدف شما فقط و فقط کاهش وزن است، می توانید در یک سونا بنشینید و زیاد عرق کنید یا حتی با یک مسمومیت غذایی، وزن کم کنید و به وزن ایدآل خود برسید! بنابراین هدف شما نباید صرفا کاهش وزن باشد. بعبارت دیگر باید به دنبال این باشید که در عین چربی سوزی، توده ی عضلانی بدن را حفظ یا حتی تقویت کنید.

تبدیل چربی به عضله

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.