دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

مکان‌های مرموزی که در گوگل ارث نشان داده نمی‌شوند!

۵۶۸ بازديد
هنگامی که گوگل ارث برای اولین بار در سال 2001 راه اندازی شد بسیاری از آن به عنوان یک انقلاب یاد کردند چرا که به معنای واقعی کلمه جهان را زیر نوک انگشتان ما قرار می‌داد.

اما طبق معمول برخی هم از این اتفاق خوشحال نبودند. چون تلفیق فناوری ماهواره‌ای و گوگل ارث به هرکسی که از ارتباطات اینترنتی استفاده می‌کرد این امکان را می‌داد هر ساختمانی روی این سیاره را مشاهده کند. شاید این اتفاق بیشتر برای برخی افراد و سازمان‌هاخوشایند نبود.

به هر حال، ده‌ها مکان وجود دارد که در گوگل ارث به شکل توده‌ای از پیکسل‌ها یا تصویری تار ظاهر می‌شوند یا اصلاً نمی‌توان در این برنامه آن‌ها را پیدا کرد. برخی از این مکان‌ها نه تنها نام دارند بلکه معروف هم هستند اما برخی دیگر کاملاً ناشناخته و مرموز باقی مانده‌اند. در این راستا، در ادامه‌ مقاله از مجله دلتا جالب‌ترین مکان‌هایی که نمی‌توانید در گوگل ارث ببینید را معرفی می‌کنیم.

۱. کمیسیون انرژی اتمی و انرژی‌های جایگزین فرانسه

گوگل ارث انرژی اتمی

کمیسیون انرژی‌ اتمی و انرژی‌های جایگزین فرانسه به عنوان یکی از مؤسسات تحقیقاتی برتر جهان شناخته می‌شود. اما فعالیت این کمیسیون به قدری مرموزانه و مخفی است که محل جغرافیایی آن در گوگل ارث به صورت تار دیده می‌شود. جالب‌تر اینکه مقر ساختمان کمیسیون در مرکز کلانشهر گرنوبل فرانسه واقع شده است. دسترسی به بخش زیادی از این مجموعه بزرگ در Street View نیز امکان‌پذیر نیست. اگرچه می‌توانید از وسط جاده به آن دسترسی پیدا کنید، اما مشکل این جا است که تصویر دو طرف این جاده تار شده و بنابراین، هیچ اطلاعاتی به ما نمی‌دهد.

۲. ساختمان‌های مرموز بروژ

گوگل ارث بروژ

بروژ یکی از دیدنی‌ترین مناطق اروپا به شمار می‌آید اما یک سری ساختمان در مرکز شهر بلژیک وجود دارد که کاملاً در گوگل ارث تار شده‌اند. با این حال در Street View دسترسی به این منطقه وجود دارد و می‌توانید مکانهای دیدنی، محل‌های دوچرخه سواری، کافه های شلوغ، خیابان‌های سنگفرش شده و کوچه‌ها را ببینید. برخی ساختمان‌های دولتی در این مکان وجود دارد اما به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از این ساختمان‌ها آنقدر خصوصی باشند که توجیه منطقی برای تار کردن تصویر آن‌ها در گوگل ارث وجود داشته باشد. صدها مغازه و خانه دیگر در منطقه وجود دارد که تصویر آن‌ها هم تار شده است.

۳. زندان بومت در شهر مارسی

مارسی

از دیگر مکان‌هایی که تصویر دقیق محل آن‌ها در گوگل ارث را به سختی می‌توان پیدا کرد و یا اصلا قابل مشاهده نیستند زندان‌ها هستند. برای مثال تصویر محل زندان بومت در مارسی کاملاً تار شده و دلیل آن هم مشخص نیست.

۴. دفتر مرکزی نیروهای ویژه لهستان

لهستان

نیازی به فشار آوردن بیش از حد به چشمانتان نیست! همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید دفتر مرکزی نیروهای ویژه لهستان در گوگل ارث تار نشان داده می شود و نمی توان تصویری واضح از آن داشت. بسیاری از مکان هایی که در گوگل ارث تیره و تار شده‌اند تاسیسات نظامی هستند. بنابراین حتی با وجود اینکه این مرکز در حومه کراکوف، یکی از بزرگترین شهرهای لهستان قرار گرفته شما نمی‌توانید آن را در گوگل ارث ببینید.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطلب «سفر مجازی به ۲۰۰ سال قبل با نقشه گوگل» را بخوانید.

چگونه عکس یا اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

دانستن اینکه چطور کاری کنیم که وقتی کسی اسم ما را در گوگل سرچ می کند، نتایج گوگل مرتبط به ما و نام ما باشد مهارت فوق العاده مهمیست که باید به آن تسلط داشته باشیم.

متاسفانه خیلی ها نمی دانند که چطور باید عکس یا اسمشان را در گوگل ثبت کنند و در وهله اول، نمی دانند که چرا باید اینکار را کنند؟ خب، اول از همه بیایید ببینیم چرا باید عکس یا اسممان را در گوگل ثبت کنیم؟ دلیلش به این برمیگردد که ثبت نام و عکس شما در گوگل اهمیتتان را بیشتر می کند.

مطلب کامل را اینجا ببینید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.