شنبه ۰۴ فروردین ۰۳

صداهای مرموزی که معلوم نیست از کجا می‌آیند!

۴۳۴ بازديد
اگر خوب گوش‌هایتان را تیز کنید، ممکن است صداهای عجیب زیادی در اطرافتان بشنوید که قبلا به آن‌ها توجه نمی‌کردید.
صداهای عجیب

شما هر روز هزاران و شاید میلیون‌ها صدا می‌شنوید. مغز انسان با توانایی خارق‌العاده خود در فیلتر کردن صداها و توجه به یک صدا در بین چندین صدای مختلف، باعث می‌شود که شما متوجه شنیدن خیلی از صداها نشوید. در این مطلب از مجله دلتا به صداهای عجیب  می‌پردازیم که هنوز معلوم نیست از کجا آمده‌اند. فقط می‌دانیم مردم زیادی آن‌ها را شنیده‌اند یا از وجودشان با خبر هستند.

مرد ماسک‌دار و صداهای عجیب

در سال ۱۹۸۹، یک هکر ناشناس در فرستنده‌های دو ایستگاه تلویزیونی شیکاگو اختلال ایجاد کرد و صدا و حرف‌های نامفهوم و مرموزی پخش کرد. این مورد به این دلیل ناشناخته است که معلوم نیست چه کسی و چطور این کار را انجام داد.

این هکر موفق شد تا فرکانس‌های دو ایستگاه تلویزیونی شیکاگو را در دست بگیرد. اولین بار، در طی پخش اخبار CBS، تکنسین‌ها برنامه را برای ۳۰ ثانیه قطع کردند. اما حمله دوم به یک شبکه تلویزیونی عمومی بیشتر از ۱ دقیقه طول کشید. سریال PBS قطع شد و یک مرد در ماسک ظاهر شد. این فرد پیام صوتی نامفهمومی با جملاتی مانند «عشق تو در حال زوال است» و قطعه‌ای از یک آهنگ کارتون پخش کرد.

صدا

پیام فرازمینی

زمانی‌که در دانشگاه اوهایو به دنبال سیگنال‌هایی می‌گشتند. داوطلبی به نام جری امن متوجه سیگنالی شد که به شدت قدرتمند بود وقتی جری امن این دنباله کد را دید دور آن خط کشید و نوشت «wow!»  و سیگنال، نام خود را از اینجا به دست آورد، چیزی در حدود فرکانس هیدروژن.

او این نسخه‌های چاپی را هر روز مطالعه می‌کرد. این سیگنال تنها ۷۲ ثانیه طول کشید و حتی با بیش از ۱۰۰ تحقیق متعاقب آن در آن منطقه، چیزی غیر عادی را کشف نکرد.

آیا سیگنال wow از سوی یک تمدن فرازمینی با یک فرستنده فوق‌العاده قوی فرستاده شده بود؟ یا تنها یک بی‌ترتیبی طبیعی به نظر می‌آمد؟ بعد از دهه‌ها هنوز این موضوع مشخص نشده است.

 

صداهای عجیب

ترومپ اشباح و صداهای عجیب

در تابستان ۲۰۱۳، زنی در کلمبیا شروع به شنیدن صدایی بلند و شبیه به نوای ترومپت کرد و یک روز صبح آن را با دوربین فیلم برداری خود ضبط کرد و در یوتیوب به اشتراک گذاشت. درحالی‌که بعضی‌ها از صحت این ماجرا مطمئن نبودند، گزارش‌هایی از صداهایی مشابه در مناطقی از تگزاس گرفته تا نروژ داده شد.

چند تنوع وجود داشت: گاهی صدا بیشتر شبیه ناله یک حیوان بود درحالی‌که دیگر ادعاها حاکی از شباهت آن به صدایی بلند با دامنه‌ای کوتاه، شبیه ناله یا ضربه بود. هنوز کسی نمی‌داند این صدا چه بود، اما برخی، این نظریه را دارند که صداها ممکن است حاصل موج‌هایی الکترومغناطیسی از سوی اورورا ( اورورا نوری طبیعی است که بیشتر در آسمان قطب شمال یا جنوب دیده می‌شود) باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب حمله مرگبار مار کبرا به اعضای یک خانواده در خواب! را بخوانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.