جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

کمک هوش مصنوعی به دویدن افراد کم بینا!

۴۷۱ بازديد
گوگل در حال آزمایش سیستم هوش مصنوعی به نام «Project Guideline» است که به افراد کم بینا برای شرکت در مسابقات دو کمک می‌کند. این سیستم می‌خواهد به افراد استقلال بیشتری بدهد.
افراد کم بینا

یک دونده برای استفاده از این سیستم، باید یک گوشی اندرویدی را به یک وسیله شبیه به کمربند که دور کمرش بسته می‌شود، متصل کند. اپ Project Guideline می‌تواند از دوربین گوشی برای راهنمایی فرد در مسیر مسابقه استفاده کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا از عملکرد این هوش مصنوعی برای کمک به دویدن افراد کم بینا می‌خوانید.

دویدن افراد کم بینا

زمانی که دونده از خط دور شود، این اپ نشانه‌های صوتی به هدفون‌های القای استخوانی ارسال می‌کند. هرچه دونده بیشتر از خط دور شود، این صدا در یک گوش بیشتر می‌شود. این برنامه برای کار کردن به ارتباط اینترنتی نیاز ندارد و می‌تواند در تعدادی از شرایط نوری و آب و هوایی کارایی خود را حفظ کند.

گوگل در توسعه این سیستم تنها نبوده و با کمک مدیرعامل و رئیس مدرسه «Guiding Eyes for the Blind» به نام «توماس پنک» دست به چنین کاری زده است. گوگل به دنبال همکاری با سازمان‌های دیگر برای راه‌اندازی دوره‌های دوندگی با راهنما‌های رنگ شده در تعدادی از جوامع است.

این غول جستجوی اینترنتی در سال‌های اخیر ویژگی‌هایی برای کمک به افراد کم‌بینا و نابینا ارائه کرده که از میان آن‌ها می‌توان به چندین مورد اشاره کرد. یکی از آن‌ها، راهنمای دقیق پیاده‌روی گفتاری در گوگل مپ است که به افراد کم بینا کمک می‌کند به صورت مستقل در شهر حرکت کنند.

یکی دیگر از این قابلیت‌ها، هوش مصنوعی کروم است که می‌تواند تصاویر را شناسایی کرده و آن را برای افراد توضیح دهد. اپ «Lookout» در صورت وجود مانع در مسیر افراد، به آن‌ها نشانه صوتی می‌دهد و همچنین اسناد را با صدای بلند می‌خواند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با مشهور‌ترین آدمخوار جهان آشنا شوید! را بخوانید.

آموزش صحیح نحوه دویدن

اگر به طور صحیح ندوید، پاهای شما دقیقاً همان بخشی از بدنتان خواهد بود که دچار آسیب می شود. اگر مرتب می دوید، بسیار مهم است که تکنیک صحیح آن را برای قدم برداشتن در هنگام دویدن بدانید. دویدن از راه صحیح به تأثیر بیشتر ورزش کمک می ‌کند و باعث می ‌شود که فشار بیش از حد زیادی به پاهای شما وارد نشود.

همچنین خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد و باعث می شود که بدن شما به طور عمومی خستگی کم تری را احساس کند. در این مقاله به شما توضیح می دهیم که چگونه از این تکنیک صحیح استفاده کرده و بتوانید صحیح بدوید تا از آسیب دیدگی ها جلوگیری شود.

بقیه آموزش اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.